HANDELS- OG LEVERINGSBETINGELSER
På Gear og Outdoorlir.dk kan du bestille varer via vores website. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os.
Det er muligt at se tidligere ordrer ved login på websitet. Hvis du ønsker at se en kopi af din ordrebekræftelse, kan du logge på din konto, og se din ordrebekræftelse under 'Min konto'.
HANDELS- OG LEVERINGSBETINGELSER
1. ALMINDELIGE BETINGELSERS FORMÅL OG RÆKKEVIDDE
Nedenstående betingelser gælder for alle køb af varer, som forbrugere (herefter benævnt ”Kunden”) foretager på Sælgers’ (herefter benævnt ”Sælger”) hjemmeside www.gearogoutdoorlir.dk. Samtlige oplysninger (herunder nærværende vilkår) på hjemmesiden, og i forbindelse med afgivelse af ordren er på dansk, og aftalen indgås på dansk.
Disse betingelser accepteres af Kunden i forbindelse med afgivelse af ordrer, og de vil endvidere til enhver tid være tilgængelig på Sælgers hjemmeside, ligesom de kan rekvireres ved henvendelse til Sælger pr. e-mail eller almindelige post.
2 ORDREMODTAGELSE OG AFTALEINDGÅELSE
2.1 ORDREPROCEDURE
Umiddelbart før endelig bekræftelse af bestillingen vil Kunden på hjemmesiden se den samlede pris for bestilte varer og forsendelsesomkostninger, og Kunden vil inden endelig afgivelse af bestillingen få mulighed for at rette evt. fejl.
Efter Kundens bekræftelse af bestillingen vil Kunden via den af Kunden oplyste e-mail adresse umiddelbart efter modtage en e-mail med en ordrebekræftelse med de af Kunden bekræftede oplysninger, herunder oplysninger om Kundens ordrenummer, navn og adresse, betalingsmåde, leveringsadresse og en oversigt over de bestilte varer.
Kunden opfordres til at gennemgå bekræftelsen og meddele Sælger, såfremt ordrebekræftelsen efter Kundens opfattelse ikke stemmer overens med den afgivne bestilling. Kunden opfordres til at gemme og evt. udskrive ordrebekræftelsen.
Kunden er ansvarlig og bærer risikoen for, at de indtastede oplysninger om Kunden er korrekte, idet Sælger ikke efterfølgende validerer eller kontrollerer disse oplysninger.
2.2 FAKTURA
Umiddelbart efter afsendelse af Kundens ordre vil Sælger fremsende Kunden en faktura pr. e-mail.
3 PRISER OG BETALING
3.1 PRISER OG VALUTA
Den gældende pris er den, som på dagen for bestillingen er angivet på hjemmesiden ud for den pågældende vare. Varen afregnes i DKK, og alle priser, afgifter og omkostninger angives i DKK på hjemmesiden, ordrebekræftelsen og fakturaen.
Alle opgivne priser er inkl. afgifter og moms, medmindre andet særskilt fremgår ud for varen.
Kunder fra Grønland, Færøerne, Island og Norge kan få varerne sendt momsfrit. Momsen fratrækkes automatisk, når du vælger land i indkøbskurven.
3.2 LEVERINGSOMKOSTNINGER
Til enhver bestilling af varer afgivet på hjemmesiden, der er mindre ind 499, skal der tillægges et beløb til dækning af forsendelsesomkostninger. Forsendelsesomkostningerne vil fremgå af ordreoversigten, som bekræftes af Kunden og ligeledes fremgå af ordrebekræftelsen og senere fakturaen, der sendes til Kunden.
Fragt under 499
0 - 3 kg = 25kr
4 - 8 kg = 39kr
9 - 14 kg = 79kr
15 - og op = 100kr
fragt over 500 = fragtfrit leveret
3.3 BETALING MED BETALINGSKORT
Betaling kan alene ske med de anerkendte betalingskort, der fremgår af hjemmesiden herunder, Dankort, Visa, Maestro, MasterCard, Visa Electron, JCB og American Express. Beløbet trækkes først på Kundens konto, når varen er afsendt. Det debiterede beløb vil fremgå af Kundens kontooversigt.
Betalinger på Sælgers hjemmeside håndteres af ePay, Nets og Teller. ePays betalingsløsning er baseret på PCI-standarden, hvilket betyder, at de oplysninger, som afgives i forbindelse med betalingstransaktionen, beskyttes ved hjælp af kryptering. Kort- og kontooplysninger videresendes krypteret til indløsning og validering og oplysningerne hverken registreres eller gemmes i øvrigt af Sælger.
For offentlige institutioner er der mulighed for at benytte sig af EAN-fakturering.
3.4 FORSINKET BETALING
Beløbet forfalder til betaling ved afsendelse af varen, og forsendelsen sker under forudsætning af, at der er dækning for betalingen på Kundens betalingskort.
4 LEVERING
4.1 LEVERINGSSTED OG MÅDE
Levering sker på den af Kunden oplyste adresse. Forsendelsen sker ved brug af et anerkendt fragtfirma på den måde, der fremgår af Kundens ordre og som bekræftet på ordrebekræftelsen.
4.2 LEVERINGSTID
Forsendelsen sker sædvanligvis inden 2-5 hverdage. Da Sælger ikke kan garantere lokale udbringningsforhold, kan Sælger ikke med sikkerhed angive, hvornår varen leveres på Kundens adresse.
Hvis afsendelsen af de bestilte varer bliver forsinket, underretter Sælger snarest muligt Kunden herom på den af Kunden oplyste e-mail adresse eller telefonnummer.
5 FORTRYDELSESRET
5.1 14 DAGES FORTRYDELSESRET
Fortryder Kunden sit køb, giver Sælger fuld returret i 14 dage efter modtagelse af varen. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
Består varen af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved salg@gearogoutdoorlir.dk eller på telefon +45 53853192
5.2 RETURNERING
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original og ubeskadiget emballage.
Returnering kan ske ved, at Kunden:
1) selv returnerer varen på Sælgers returneringsadresse senest 14 dage efter Kundens har meddelt os, at Kunden ønsker at fortryde sit køb,
2) indleverer varen til forsendelse til Sælger hos et fragtfirma senest 14 dage efter Kunden har meddelt os, at Kunden ønsker at fortryde sit køb, (Kunden opfordres til at sikre sig dokumentation for forsendelsen er sket).
Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.
Det anbefales, at Kunden pakker papir eller anden form for materiale rundt om emballagen inden afsendelse, således emballagen er beskyttet under fragten.
5.3 VARENS STAND, NÅR DU SENDER DEN RETUR
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Det vil sige, at det f.eks. ikke er tilladt at prøveskyde et gevær eller tage et par sko på og herefter gå en tur i skoven.
5.4 TILBAGEBETALING AF KØBSBELØBET
Varer, der returneres, bør ledsages af enten ordrebekræftelse, faktura eller lignende dokumentation i original eller kopi. Beløbet refunderes med mindre andet er aftalt, på det benyttede betalingskort.
Kunden afholder selv forsendelsesomkostningerne i forbindelse med varens returnering til Sælger.
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.
Bemærk, at du ikke får leveringsomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
5.5 RETURADRESSE
Henvendelser vedrørende fortrydelsesretten eller returnering af varer kan ske på nedenstående adresse og kontaktinformationer:
Gear og Outdoorlir.dk.dk
Gammelbro 78C
7190, Billund, Danmark
6 FEJL OG MANGLER - REKLAMATION
6.1 GENERELT
I det omfang der findes produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen, medfølger disse leverancen, og Kunden opfordres til at sætte sig ind i brugervejledninger før brug, samt følge evt. anbefalinger om vedligeholdelse af varen.
Kunden opfordres til at gennemgå og undersøge varen umiddelbart efter modtagelsen, herunder kontrollere om varen er beskadiget, og at den svarer til den bestilte vare.
6.2 24 MÅNEDERS REKLAMATIONSFRIST PÅ ALLE VARER
Kunden har 24 måneders reklamationsret på alle varer. Kunden kan således ikke påberåbe sig fejl og mangler, der viser sig senere end 24 måneder efter varens levering.
Eventuelle fejl eller mangler ved det modtagne skal påberåbes inden rimelig tid efter, at disse blev konstateret eller burde have været konstateret. Hvis der reklameres inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Kunden får enten varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
6.3 REKLAMATION OG RETURNERING
Returnering af varer, som er behæftet med fejl eller mangler, herunder i forbindelse med reparationer eller omlevering, sker for Sælgers regning men for Kundens risiko, og Kunden opfordres derfor altid til at emballere varen forsvarlig ved returnering. I forbindelse med returneringen skal Kunden oplyse om, hvori fejlen eller manglen består, og Kunden opfordres til at vedlægge kopi af ordrebekræftelse og/eller faktura.
I forbindelse med reklamationer skal Kunden altid sørge for, at varen er vasket/rengjort inden denne sendes til Sælger. Såfremt varen indleveres beskidt tilbagesendes denne til Kunden.
Returnering eller reklamation skal ske til den i punkt 5.5 nævnte adresse.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
6.4 REPARATION OG OMLEVERING
Såfremt varen indenfor den i punkt 6.2 nævnte frist viser sig at være behæftet med fejl eller mangler, som Kunden reklamerer rettidigt over, har Kunden som udgangspunkt valget mellem:
afhjælpning af manglen,
levering af en anden genstand, der stemmer overens med aftalen (omlevering),
et passende afslag i købesummen eller
ophævelse af købet, hvis manglen ikke er uvæsentlig.
Kunden kan ikke kræve afhjælpning eller omlevering, hvis dette er umuligt eller vil påføre Sælger uforholdsmæssige omkostninger.
Tilbyder Sælger afhjælpning eller omlevering, kan Køber ikke kræve afslag i købesummen eller ophævelse af købet.
Sælger skal opfylde krav om afhjælpning af fejl og mangler indenfor rimelig tid. Sker dette ikke, kan Kunden kræve et passende afslag i købesummen, ophævelse af købet, eller omlevering.
Hvis afhjælpning ikke er mulig, refunderer Sælger i stedet købesummen inklusive Kundens eventuelle dokumenterede udgifter forbundet med returneringen.
6.5 INFORMATION
Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.
6.6 ANSVAR
Sælger påtager sig ikke noget ansvar overfor Kunden, udover hvad der fremgår af ovennævnte punkter. Sælger kan i intet tilfælde gøres ansvarlig for indirekte tab, herunder tab af data eller følgeskader.
7 PERSONOPLYSNINGER
7.1 BEHANDLING AF PERSONOPLYSNINGER
Sælger er underlagt den danske persondatalov og enhver behandling af persondata sker under iagttagelse af persondataloven. Sælger er, jf. Persondataloven, at betragte som dataansvarlig for de oplysninger, der registreres om Kunden og besøgende på Sælgers hjemmeside.
Ingen personlige oplysninger, der registreres af Sælger, bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand, bortset fra videregivelse der er nødvendig til at opfylde aftalen fx videregivelse af oplysninger til fragtfirma m.fl. Alle informationer opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos Sælger.
På hjemmesiden anvendes cookies til styring af indholdet i indkøbsvognen og andre funktionaliteter. En cookie er betegnelsen for en fil, som gemmes på Kundens PC. Det er desuden muligt at oprette en kundeprofil på hjemmesiden, som kan gemme Kundens adresseoplysninger til næste besøg.
På hjemmesiden anvendes endvidere cookies til log-statistik. Ved log-statistik forstås, at et statistik-system opsamler anonyme informationer, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende hjemmesiden har haft fra hvilken hjemmeside, den besøgende kommer fra, hvor de kommer fra (online-annonce-kampagner, banner-annoncer, links mv.), hvor mange sider og hvilke der åbnes på Sælgers hjemmeside, samt fra hvilke sider/undersider hjemmesiden forlades osv. Cookies anvendes kun til det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionaliteter, og herigennem gøre købeoplevelsen så let og brugervenlig som mulig, samt for at måle effektiviteten af markedsføringstiltag (annoncekampagner mv.).
Ved køb på hjemmesiden udbeder Sælger sig Kundens navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse og betalingskortnr, som er nødvendige for at effektuere ordren, og som udelukkende anvendes til behandling af ordren.
Desuden registreres Kundens IP-adresse, hvorfra evt. køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en evt. politiefterforskning. Alle falske bestillinger politianmeldes!
7.2 NYHEDSBREV
Kunden kan valgfrit få sin e-mailadresse optaget på en mailingliste hos Sælger således, at Kunden løbende modtager nyheder og anden information fra Sælger. Denne service kan til enhver tid og uden omkostninger tilmeldes og frameldes af Kunden selv på hjemmesiden.
7.3 INDSIGTS- OG INDSIGELSESRET VEDRØRENDE PERSONOPLYSNINGER
Som registreret hos Gear og Outdoorlir.dk, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: salg@gearogoutdoorlir.dk og Outdoorlir.dk.dk.
7.4 MARKEDSFØRING
Oplysninger om kunderne - navn, adresse, e-mail m.v. - benyttes kun af Sælger til at opfylde Kundens bestilling og informere Kunden, hvis uforudsete problemer med leveringen skulle opstå.
7.5 OPBEVARING OG SLETNING AF OPLYSNINGER
Oplysninger vedrørende Kundens bestilling samt eventuelle andre kundeoplysninger opbevares i 2 år og 2 mdr. Dette sker bl.a. for at sikre korrekt håndtering af eventuelle reklamationer.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Datahåndtering af ordrer på Gear og Outdoorlir.dk
Opstart af computer – morgen.
Logge på pc med password.
Åbne Microsoft Outlook og logge på med password.
Hente ordre e-mails fra, Gear og Outdoorlir.dk
Ordrer e-mails printes i dupleks på 1 ark – kaldes ordresedler.
Ordre e-mails bruges herefter ved 3 handlinger.
1. Plukke varerne på ordren.
2. Fakturering af ordrer.
3. Pakning af ordrer.
Efter pakkeprocedure samles de nu færdige ordresedler i bunke og bliver makuleret før arbejdstidsophør
Ordrer gemmes elektronisk i 26 mdr. De første 24 mdr. i henhold til dansk reklamationsret, og de resterende 2 mdr. som backup for sager der er påbegyndt i slutningen af reklamationstiden. Ordrer som gemmes elektronisk er beskyttet med databehandler aftaler fra web/hosting udbydere.
Ordresedler som ikke kan færdighåndteres samme dag bliver samlet i mappe/omslag og opbevares på kontoret uden for uvedkommendes adgang.
Nedlukning af computer ved arbejdstidsophør – sidst på eftermiddagen.
Direktøren for Gear og Outdoorlir.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Dataansvarlige på Gear og Outdoorlir.dk
9 KLAGEADGANG
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til:
Kundeservice Gear og Outdoorlir.dk.dk
Tlf: +45 53853192
E-mail: salg@gearogoutdoorlir.dk
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
https://naevneneshus.dk/
Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -http://ec.europa.eu/odr
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
10 SÆRLIGE BESTEMMELSER FOR ERHVERVSDRIVENDE
Disse betingelser gælder ikke for salg til andre erhvervsdrivende eller offentlige myndigheder
11 OPLYSNINGER OM SÆLGER
Gear og Outdoorlir.dk
Cvr-nr. 25486803
E T Jørgensens vej 43
7100 Vejle
Danmark
Tlf. +45 53853192
E-mail salg@gearogoutdoorlir.dk